تبلیغات
داستانهای واقعی از "راز" - چگونه دیگران را شیفته ی خود کنیم

داستانهای واقعی از "راز"

داستانهای واقعی از "راز"

داستانهای واقعی از "راز"

آخرین تگها
Last tagss
موضوعات
Category
منو سایت
Block
نویسندگان
Authors
درباره ما
About Us
آمار سایت
Statistics
آرشیو
Archive
دوستان
Friends
کد های اختصاصی
Custom Codes
منو سایت
Block
تبلیغات متنی
Ads
آخرین ارسال ها
نظر
چگونه دیگران را شیفته ی خود کنیم

http://asanteb.com/wp-content/uploads/2015/08/G1391513560.jpg
چگونه دیگران را شیفته ی خود میکنید، اگر فقط 30 ثانیه وقت برای اینکار داشتید؟

اولین قدم بدانید دقیقا مقصد و هدف تان کجاست؟

ارائه محصول یا ارائه شخصیت خودتان باید حاوی پاسخ 3 پرسش کلیدی زیر باشد :

  1. شما کی هستید؟ (مثلا دانشجوی کارشناسی ارشدی هستید که یک ایده دارید)
  2. دقیقا چهکار میکنید؟ (مثلا درحالی کار کردن بر روی ایده تان هستید و با آقای X و آقای Y هم همکاری داشتید)
  3. نیت و انگیزه اصلی تان چیست؟ (مثلا انگیزه اصلی شما تولید انبوه این ایده و کارآفرینی در صنعت داخلی است)

پس اول، باید برای خودتان مشخص کنید کی هستید؟ دقیقا چه کار میکنید؟ انگیزه اصلی تان چیست؟ و بعد به سراغ سرمایه گذار، مشتری یا بیل گیتس(!) بروید و آنها را به وی منتقل کنید.

در غیر این صورت، کسی توجه زیادی به صحبت های شما نخواهد کرد.


 

 

 

قدم دوم | شماره گذاری… مردم عاشق شماره گذاری اند !

بعد از بررسی کردن مجدد رزومه کاری تان، یا ویژگی های محصولتان یا اصلا خصوصیات خودتان؛ فقط 4 تا از بهترین و اصلی ترین ویژگی ها را انتخاب کنید و شماره گذاری شده بنویسید. این 4 ویژگی باید هسته اصلی رزومه، محصول یا خصوصیات خودتان باشد و دیگر توضیحات اضافی را دور بریزید.

اگر بیش از این 4 مورد مهم را بیان کنید، آنها خیلی زود حتی همین 4 مورد را هم فراموش خواهند کرد…
طبق آمار روانشناسی، مردم از لیست موارد فقط 3 الی 4 مورد مهم که برایشان مهم است را به خاطر می سپارند؛ پس وقت و انرژی خودتان و طرف مقابل تان را بیهوده تلف نکنید.

 

دل کارنگی

 

قدم سوم | … و البته مردم عاشق داستان هم هستند !

مردم عاشق داستانند و قبلا در مقاله «جادوی داستان ها – زندگی مردم را متحول کنید و باعث ترغیب آنها شوید» راجع به آن مفصل خواندید، پس داستانتان را برایشان تعریف کنید، اینطوری بهتر شما را به خاطر خواهند سپرد.

دِل کارنِگی نویسنده مشهور کتاب های پرفروش در کتاب “آیین سخنرانی” اش مینویسد :
«مغز انسان ها ذاتا وابسته پذیر است، یعنی اشکال، اشعار، تصاویر یا هرچیزی که مربوط به هم باشند و بتوان آنها را از هم تفکیک و به هم ربط داد را دوست دارد به خاطر بسپارد.»

این یعنی اجزا و کل یک داستان را مردم خیلی خوب به خاطر می سپارند.
به زبانی ساده تر : اگر میخواهید مردم گفته های شما را به خاطر بسپارند، داستانی برایشان تعریف کنید… و البته خوب تعریف کنید.

 

 

قدم چهارم | وقت مردم را با اصطلاحات هدر ندهید.

سخنرانی شما چه برای یک نفر باشد چه برای صد نفر، در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که قابل فهم باشد.
یعنی نباید از اصطلاحات و مخفف هایی استفاده کنید که توسط عوام قابل فهم نیست و چون فکر میکنید شما را متخصص جلوه میدهد از آنها استفاده کنید.

به زبان آوردن ایده های پیچیده یعنی چراغ قرمز در روابط اجتماعی !
یک استراتژی خوب برای این کار به گفته انیشتین این است که «فکر کنید مخاطب ایده تان، مادربزرگ پیر تان است و قرار است تمام آنچه را میگویید را بفهمد» پس سعی کنید طوری جمله بندی و کلمه یابی کنید تا منظورتان را به کمترین توضیحات و به ساده ترین شکل ممکن، اکثر مردم بفهمند.

 

 

قدم پنجم | البته، مطمئن‌ باشید که نیاز به توضیح بیشتر… حتما وجود داشته باشد !

بعد ازینکه داستان جذاب تان را تعریف کردید، باید مطمئن شوید آنچنان جذاب و گیرا آنرا تعریف کردید که مخاطب شما تشنه ادامه آن باشد… یعنی مخاطب شما باید با هیجان از شما بپرسد «خب بعد چه اتفاقی افتاد؟…»

اگر این سوال را شنیدید، یعنی به قلب و روح مخاطب تان نفوذ کردید.
انگیزه ای در وی برای ارتباط با شما ایجاد کردید و این یعنی یک امتیاز به نفع شما… پس همیشه داستان تان را کامل و با توضیحات اضافه تعریف نکنید؛ یک جاهایی را مبهم بگذاری تا انگیزه برای فهمیدن کامل داستان در مخاطب تان ایجاد شود.

 

 

قدم ششم | زمانبندی، افراد حرفه میدانند زمانبندی چیست، شما چطور؟

شما میخواهید با یک نفر جدید آشنا شوید، یک صحبت کوتاه با سرمایه گذارتان داشته باشید و رئیس تان را مجاب کنید به شنیدن صحبت های شما علاقه مند باشد… لطفا بیشتر از 30 ثانیه تلاش نکنید.

اگر تلاش شما در 30 ثانیه اول موفق بود، خیلی خوب است به شما تبریک میگوییم؛ اما اگر در 30 ثانیه اول موفق نشدید، سعی نکنید یک 30 ثانیه دیگر هم امتحان کنید، چون نتیجه عکس خواهید گرفت.

در عوض، یک زمان دیگر شانس تان را امتحان کنید یا آنقدر در خلوت با خودتان تمرین کنید که بتوانید در 30 ثانیه اول خیلی خوب ظاهر شوید.

هرچقدر گفته تان کوتاه تر باشد، فرصت برای فکر کردن و به خاطر سپردن برای طرف مقابل تان بیشتر خواهد شد.

 

LQدو سنت اگزوپری

 

قدم هفتم | از خودتان فیلم بگیرید (قبل از ارائه)

شما نیاز دارید بدانید وقتی دارید داستانی را تعریف میکنید چه شکلی هستید. آیا خوب تعریف میکنید؟ آیا باورکردنی هستید؟ مردم نتیجه خودشان را از داستان شما خواهند گرفت؟ (قبلا اینجا گفتیم)

  • چطور مطمئن‌ باشید که تاثیر خوبی بر جای خواهید گذاشت؟
  • چطور بفهمید آیا نهایت اعتماد بنفس را در هنگام تعریف داستانتان دارید یا نه؟

تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید و قبل از ارائه حتما چندین بار از خودتان فیلم بگیرید تا یک ارائه بی نقص داشته باشید و یا در برابر آیینه چندین مرتبه با خودتان صحبت کنید و به خودتان ارائه دهید.

 

 

قدم هشتم ارائه ای برای دوستان و آشنایان تان داشته باشید

بعد از فراهم کردن داستانتان، تمرین کردن و جذاب تر کردن آن باید آنرا با دوستان یا خانواده تان تمرین کنید.
از آنها بخواهید در برابر شما بایستند و شما محصول جدید را به آنها ارائه کنید و در آخر از آنها بازخور بگیرید. از آنها بخواهید نقد کنند تا آنجا که میتوانید بهترش کنید.

آنقدر تمرین کنید تا برایتان عادی باشد و بتوانید با صدای رسا و در نهایت اعتماد از خود آنرا بازگو کنید.
نفوذ کلام، امری ذاتی نیست. اگر میخواهید کلام تان مانند هنرپیشه های سینما بسیار جذاب و گیرا باشد، باید تمرین کنید. آنقدر تمرین کنید تا در صحنه اجرا، نقش تان را به نحو احسنت اجرا کنید.

موضوع : مثبت اندیشی , اعتماد بنفس و خودباوری , راه های رسیدن به خواسته ها ,
تاریخ ارسال : سه شنبه 16 خرداد 1396  ,  بازدید : بار ,   نویسنده : 
http://kamyabtheme.ir/weblog/file/img/m.jpg
https://saundrarandall.wordpress.com/گفته :
Its like you learn my thoughts! You seem to know a lot approximately this, like
you wrote the ebook in it or something. I think that you could do
with a few p.c. to pressure the message home a bit, however
instead of that, that is fantastic blog. A great read.

I will certainly be back.

http://kamyabtheme.ir/weblog/file/img/m.jpg
تخفیف ریحونگفته :
تخفیف ویژه 10 هزار تومنی ریحون!
غذا رو سفارش بدید و 10 هزار تومن تخفیف بگیرید!
برای هر کسی که از لینک شما کد تخفیف رو بگیره هم 10 هزار تومن به حساب شما افزوده میشه!
برای گرفتن تخفیف 10 هزار تومنی مراحل زیر رو انجام بدید:
اول لینک رو باز کنید و کد تخفیف رو کپی یا یادداشت کنید
بعدش برید به صفحه اصلی سایت ریحون reyhoon.com و نرم افزار رو دریافت کنید (با گوشی برید و باید برنامه بازار رو داشته باشید)
بعد از نصب نرم افزار ثبت نام کنید (20 ثانیه طول میکشه نهایت!)
موقع سفارش غذا کد تخفیف رو بزنید تا 10 هزار تومن از هزینه غذا کم بشه.
مثلا 20 هزار تومن غذا سفارش بدید فقط 10هزار تومن پرداخت میکنید.
راستی در ماه مبارک رمضان برای مسافران و معذورین شرعی قبل و بعد از افطار باز است.
سوالی داشتید ایمیل بزنید
موفق باشی!



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
منو سایت

Your Code Here